horse+angel=horseangel

En blogg om mitt liv... <3 xD

Spoof!

Kategori: Allmänt

Håller just på med en spoof på en låt! Spoofen ska handla om One Direction! En spoof är en låt där man gör om texten. Vissa säger att det heter parodi men en parodi är när man gör ett skämt av låten eller sångaren/sångerskan. Här är en lista på ord som man kan träffa på hos mig i musiksamanhang:
 
Spoof - ändrad text i en låt
Parodi - när man gör ett skämt av något som har med låten att göra
Orginal - ja, så som låten är från början
Cover - när man sjunger en annans låt (som den var från början)
Accapella - när man sjunger utan musik
Akustisk - när det är t.e.x. gitarr, piano, ukelele (notera att jag skrev piano och inte keyboard, för jag skulle vilja beskriva att de akustiska instrumenten är nog mest gjorda av trä. Det beskrivs ibland att det är ett ensamt instrument eller en duett mellan instrument
Karaoke - när det är musik och någon röst ibland för att förstärka det ordet/meningen
Instrumental - när det bara är musik
Akustik - om det ät bra akustik så ekar det, om det är dålig akustik så låter det bara det man säger just när man säger det (för att försämra akustiken kan man ha antingen akustikplattor på väggar och kanske också i taket eller så kan man använda äggkartonger på vägg och tak)
SITL - förkortning för Songs In Real Life som är videos där man pratar och mimar till en låt som passar in i tillfället, när man laddar upp videon på datorn så  lägger man sedan dit rätt låtar där man mimar
 
 

Det finns mer men jag kommer inte på vad de heter just nu...
Bye!
//Ida W (idowdaz på youtube)